Lokalizacja centrum handlowego jest elementem, na który uwagę zwraca większość marek modowych i lifestylowych, które poszukują atrakcyjnych konsumencko rynków. Umiejscowienie Galerii Północnej na Białołęce, czyli w jednej z północnych dzielnic Warszawy, jest dziś jednym z najważniejszych atutów leasingowych tego największego obiektu handlowego w tej części miasta.
Powód? Na Białołęce buduje się najwięcej osiedli, które przyciągają nowych mieszkańców. Patrząc tylko na liczbę inwestycji deweloperskich, dzielnica zajmuje dziś 1. miejsce w Warszawie – podaje raport Big Data RynekPierwotny.pl. Powstaje ich tu aż 40. Dla porównania, na Mokotowie w toku jest 25, a na Ursynowie 21.
– Otoczenie, w jakim znajduje się Północna rośnie i przeobraża się w ekspresowym tempie. Praktycznie na całej Białołęce powstają nowe mieszkania i domy jednorodzinne, rozwija się też infrastruktura. Także przy galerii i w jej otoczeniu realizowane są wielotysięczne inwestycje. Nie ma dziś drugiej dzielnicy Warszawy, która by tak intensywnie i wielowymiarowo się budowała – mówi Roman Bugajczyk, Head of Retail in Poland GTC SA i dyrektor Galerii Północnej.
– To oczywiście nie pozostaje bez wpływu na Północną. Nowe osiedla przyciągają mieszkańców, dla których szybko stajemy się centrum handlowym pierwszego wyboru i to zarówno na codzienne zakupy, jak również weekendowy shopping, do którego zachęca najszersza w tej części Warszawy oferta modowo-lifestylowa i rozrywkowa. Znajduje to m.in. odzwierciedlenie w footfallu, który stabilnie się rozwija – dodaje.
Ale nie tylko dane dotyczące mieszkalnictwa pokazują ożywienie. Białołęka może pochwalić się też największą w stolicy dynamiką przyrostu mieszkańców. Najmłodszą, ale zarazem największą dzielnicę Warszawy zamieszkuje już ponad 153,1 tys. osób - czytamy w „Roczniku Statystycznym Warszawy”, opublikowanym w grudniu 2022 r. przez Urząd Statystyczny w Warszawie. Plasuje to Białołękę już na 3. miejscu wśród wszystkich 18 dzielnic, tuż za Mokotowem i Pragą-Południe.
– Podczas kiedy w większości części Warszawy ubywa mieszkańców, Białołęka stale zyskuje nowych. Przyciąga atrakcyjna oferta mieszkaniowa z rynku pierwotnego i wtórnego, ale także coraz szersza, infrastruktura, związana m.in. z kulturą, edukacją, transportem, sportem czy rekreacją, która podnosi komfort życia. Ten potencjał dostrzega coraz więcej osób mieszkających w Warszawie i na jej obrzeżach, ale także przyjezdnych z innych miast i regionów, którzy osiedlają się w stolicy – mówi Roman Bugajczyk.
Białołękę upatrzyły sobie zwłaszcza młode rodziny z dziećmi. Widać to również w danych Urzędu Statystycznego w Warszawie. W czasie, kiedy w całej stolicy obserwuje się ujemny przyrost naturalny na średnim poziomie -2,27 na 1000 ludności, na Białołęce obserwuje się boom i przyrost naturalny rzędu aż +8,87 na 1000 ludności, co jest najwyższym wynikiem w stolicy i porównywalnym z tym, jaki notuje Wilanów.
Fakt, że przybywa tu coraz więcej rodzin pokazują także inne liczby. Na Białołęce jest najwięcej dzieci chodzących do przedszkoli (ponad 8,5 tys.) i placówek wychowania przedszkolnego (ponad 9,6 tys.). Najwięcej w stolicy jest tutaj także uczniów szkół podstawowych ponad 15,9 tys.
– Białołęka staje się dzielnicą młodych i dynamicznych ludzi, co jest ogromną szansą dla Północnej i jej najemców. Stały napływ mieszkańców oznacza, że bez przerwy „od środka” rośnie nasz rynek, zwłaszcza w strefach zasięgu primary 1 i 2. Te, jak wyliczyła dla nas pracownia GfK, obejmują już niemal 130 tys. potencjalnych klientów – mówi Roman Bugajczyk.
– Co więcej, na tym rynku mocno zaznaczają się rodziny, ale też młodzi, wykształceni i dobrze zarabiający profesjonaliści, co jest istotne dla wielu polskich i międzynarodowych brandów m.in. modowych, lifestylowych, ale także gastronomicznych. W połączeniu z prorodzinnym charakterem galerii, tworzy to naszym najemcom niezwykle atrakcyjny, chłonny i rozwojowy rynek konsumencki, który sprzyja lokalnym debiutom, dobrej sprzedaży i rozwojowi – dodaje.
Zwłaszcza, jeśli spojrzeć na perspektywy, jakie pojawiają się przed Białołęką. – Białołęka będzie dalej się rozwijać. Swoje najlepsze lata dzielnica ma dopiero przed sobą, o czym świadczy m.in. ilość pozwoleń na budowę, jakie wydaje miasto. Tylko w 2022 roku wydano ich aż 603, a w pierwsze dwa miesiące 2023 roku kolejne 59. Dotyczyły one nowych inwestycji mieszkaniowych, ale także innych obszarów, dzięki którym dzielnica rośnie a wraz z nią także Północna i jej oferta – mówi Roman Bugajczyk.
Źródło: Galeria Północna/Guarana PR
Tagi: Galeria Północna, GTC SA