Galeria Północna coraz mocniejsza w Warszawie i nie tylko Opublikowano 8 stycznia 2024
Galeria Północna umacnia swoją pozycję na bardzo konkurencyjnym warszawskim rynku centrów handlowych. 2023 rok obiekt z portfolio GTC SA zakończył nie tylko z rosnącymi obrotami, ale także wzrostem footfall’u i nowościami w ofercie.

Pozytywny trend widać było zwłaszcza w ostatnich miesiącach 2023 roku. W październiku rok do roku galeria zanotowała obroty wyższe o ponad 11,4 proc. Z kolei listopad 2023 r. przyniósł w porównaniu do listopada 2022 r. dalsze wzrosty i to niemal o 12 proc. – 2023 rok był dla Północnej owocny. Co więcej, w listopadzie wzrost obrotów przewyższał znacznie inflację, która osiągnęła wówczas poziom 6,6 proc., co oznacza stabilny, mocny wzrost organiczny. Jest to dobrą prognozą dla obiektu – mówi Roman Bugajczyk, Head of Retail in Poland GTC SA.

– Analizując wyniki, widzimy wyraźnie, że Północna to wciąż zyskująca na popularności destynacja zakupowa w Warszawie, zwłaszcza wśród rodzin z dziećmi. Z kolei dla mieszkańców Białołęki to już centrum nr 1. na codzienne zakupy, jak również na modowy shopping, czemu sprzyja zarówno mocny operator spożywczy Carrefour, kompaktowy i nowoczesny handlowo-rozrywkowy tenant-mix z multipleksem, jak również bogata oferta modowo-lifestylowa oparta na topowych brandach sieciowych – mówi.

To miało wpływ na frekwencję. W 2023 r. w stosunku do 2022 r. footfall Północnej wzrósł o ponad 4,2 proc. Zdaniem przedstawicieli obiektu, to zasługa 3 czynników: popularności obiektu i jego oferty handlowo-rozrywkowej, intensywnego kalendarza wydarzeń, jak również dynamicznego przyrostu ludności Białołęki – stołecznej dzielnicy, w której obiekt się znajduje. Zaledwie w ciągu ostatnich 2 lat ta część Warszawy zyskała kilkadziesiąt tysięcy nowych mieszkańców i liczy obecnie ponad 153 tys. mieszkańców.

– Północna ulokowana jest w dzielnicy, która nie tylko wyróżnia się najszybszym przyrostem ludności w Warszawie, ale przede wszystkim liczbą planowanych i teraz realizowanych inwestycji. Tylko w ciągu 3 lat władze Białołęki wydały ponad 1600 różnych pozwoleń na budowę, z czego znaczna część dotyczyła mieszkalnictwa. Ponadto obiekt jest coraz lepiej skomunikowany, co jest zasługą dużych miejskich realizacji, np. w zajezdnię tramwajową Annopol czy tramwaj na „Zieloną Białołękę”. Planowana jest także stacja metra i to tuż przy Północnej, co znacząco wpłynie na dalszy rozwój footfallu i naszego rynku – dodaje.

Oferta Północnej zyskuje, rynek też
Sama oferta handlowo-rozrywkowa Północnej, składająca się dziś niemal z 200 najemców, również jest jednym najmocniejszych atutów, który procentuje w wynikach. Tylko w 2023 r. galeria wzbogaciła się ona o 7 nowych marek, które zajęły łącznie niemal 2,7 tys. m kw. powierzchni handlowej. Tenant-mix zyskał m.in. popularną sieć TEDi, sklep dla dzieci Coccodrillo czy pub sportowy The Beer Store.

Ponadto dzięki przedłużeniu umów z 22 wieloletnimi partnerami, dział leasingu GTC SA zabezpieczył też w minionym roku niemal 7 tys. m kw. powierzchni. W gronie tym znalazły się tak kluczowe dla galerii brandy jak m.in. Media Expert, TK Maxx, Douglas, Sephora, Deichmann, TOUS, home&you, LEE/Wrangler, Sizeer, Flying Tiger Copenhagen czy Diverse.

– Najemcy postrzegają nas jako atrakcyjnego i stabilnego partnera biznesowego, w którego powierzchnię warto inwestować. Widać to w otwarciach, ale także w decyzjach marek, które funkcjonują w Północnej w większości od samego początku. Sprzyjają temu: wyniki, atrakcyjny rynek konsumencki, a także pozycja lidera w północnej części Warszawy, umocniona w 2023 roku dalszym rozwojem obiektu – wylicza Roman Bugajczyk.

Ale w 2023 roku zyskała nie tylko oferta handlowa, także rozrywkowa. Oprócz 11-salowego kina Cinema City i 28 lokali gastronomicznych, w 2023 r. w centrum prężenie działał też unikalny, mający aż 5 tys. m kw. ogród na dachu, który odwiedziło ponad pół miliona osób, co było rekordem. Zielona, proekologiczna przestrzeń stała się w 2023 r. nie tylko miejscem popularnym wśród warszawiaków, ale także zyskała charakter atrakcji turystycznej, dołączając do grona znanych tego typu miejsc w stolicy.

– Rozwój oferty i atrakcji w 2023 r. znacząco wpłyną na nasz rynek, który liczy sobie już ponad 1 mln potencjalnych klientów. Umacniamy się na Białołęce, ale także na Pradze Północ i Południe oraz Targówku, skąd napływa do nas coraz więcej klientów. Mocniejsi jesteśmy też w miastach ościennych. Już niemal 14% naszych klientów jest spoza Warszawy z takich miejscowości jak Jabłonna, Legionowo czy Nowy Dwór Mazowiecki. To pokazuje ogromny potencjał obiektu, który nadal chcemy rozwijać – mówi.

Nic więc dziwnego, że obiekt ma ambitne plany. – W 2024 roku dalej będziemy rozwijać ofertę Północnej, przede wszystkim o duże międzynarodowe marki z segmentów mody czy home&deco. Umowy z najemcami są właśnie finalizowane lub w zaawansowanych rozmowach, co pozwala patrzeć z ogromnym optymizmem w przyszłość, szczególnie, że już w pierwszych miesiącach roku zadebiutuje u nas topowa sieć z segmentu home&deco w lokalu o powierzchni blisko 1,5 tys. m kw. Kolejny obszar, którym z pewnością się zajmiemy to leisure&activity. Wiązać będzie się on z rozwojem m.in. ogrodów na dachu o nowe atrakcje i inwestycje. Wiele nadziei pokładamy także w planowanym metrze – zapowiada Roman Bugajczyk.

 

Przypisane branże