Porady prawne dla konsumentów w Galerii Północnej Opublikowano 13 marca 2024
Konsumenci często zapominają o prawach, które im przysługują podczas zakupów. Okazją do tego, aby lepiej je poznać i zrozumieć jest organizowane przez Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej wydarzenie w Galerii Północnej. Już 15 marca będzie można tam zasięgnąć bezpłatnych porad pracowników Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Warszawie.

 

15-go marca co roku obchodzony jest Światowy Dzień Konsumenta. W Polsce to międzynarodowe „święto” już od 24 lat przypomina o tym, że konsument jest ważny, a jego prawa muszą być przestrzegane. Taki cel przyświeca też wydarzeniu organizowanemu w najbliższy piątek w Północnej.

Przez 8 godzin dyżurować będą tam pracownicy Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Warszawie. W specjalnie przystosowanym miejscu będzie można zasięgnąć cennych porad na temat praw przysługujących każdemu konsumentowi oraz obowiązków sprzedających.

Odwiedzający Galerię Północną dowiedzą się również, jak postąpić, kiedy ma się zastrzeżenia do zakupionych towarów i usług, a także, w jaki sposób skorzystać z polubownego pozasądowego rozwiązania sporu między konsumentem a przedsiębiorcą.

Ponadto wydarzenie będzie okazją, aby poszerzyć swoją praktyczną wiedzę na temat zakupów, w tym tego, jakie oznaczenia powinien mieć bezpieczny produkt (np. zabawka), kiedy lepiej skorzystać z reklamacji, a kiedy z rękojmi, a także skąd bierze się opłata za jednorazowe opakowania.

Przedstawiciele Inspekcji Handlowej wyjaśnią także zainteresowanym, jak sprzedający powinni prawidłowo informować o cenach towarów i usług oraz promocjach. – To wydarzenie ma na celu pomóc konsumentom, którzy na przykład mają wątpliwości, co do zakupionego towaru, nie są zadowoleni z jego jakości lub napotkali trudności przy reklamacji – mówi Barbara Andrzejewska, marketing manager Galerii Północnej w Warszawie.

– Dzięki bezpłatnym konsultacjom będzie można dowiedzieć się, jak właściwie postępować w takich sytuacjach. Eksperci podpowiedzą m.in. do jakiego organu zwrócić się po pomoc, czy jak rozwiązać spór ze sprzedającym. Sama akcja ma więc wymiar edukacyjny. Pomaga zrozumieć, jak dziś, w dobie rozwiniętego handlu stacjonarnego i online chroniony jest w Polsce interes konsumenta – dodaje.

Na osoby zainteresowane poradami pracownicy Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej czekać będą w godzinach od 12.00 do 20.00. Punkt doradczy znajdować się będzie na poziomie -2 galerii, tuż przy rzeźbie „Wir”.

Przypisane branże