Od kilku tygodni Galeria Północna i Galeria Jurajska mają nowych dyrektorów. Czy zmiany personalne, które zaszły w obiektach, przyniosą także nowe otwarcie w ich rozwoju?
Marek Ciszewski: Północną czeka na pewno nowy, ekscytujący rozdział. To interesujący obiekt o ogromnym potencjale, który chcemy nadal rozwijać i umacniać na stołecznym rynku. Naszym celem jest, aby Północna już niebawem stała się centrum handlowym pierwszego wyboru dla północnych dzielnic Warszawy. To będzie się wiązać z całym szeregiem wielowymiarowych zmian, m.in. w pozycjonowaniu, marketingu centrum czy ofercie. Fundamentem będzie tu tworzona właśnie strategia, w której świeżym okiem spojrzymy na obiekt i jego walory. W swoich założeniach nastawiona ona będzie na stworzenie zaangażowanej społeczności Północnej, zwyczajowo robiącej zakupy w naszej galerii. Co więcej, w naszych planach stawiamy na trwałe i wartościowe relacje z klientem, które mają stać się jedną z podstaw rozwoju. Nasze plany obejmują poprawę estetyki przestrzeni w obiekcie, a zwłaszcza stref relaksu, a także – co niezwykle istotne dla obiektu tej skali – podniesienie komfortu zakupów. Cała strategia zakłada położenie ciężaru działań na handel. To, jak rozwijamy ofertę i jakim zestawem marek dysponujemy, ma być najmocniejszym atutem obiektu.
Anna Borecka: Jurajska startuje z nieco innej pozycji. Galeria jest już centrum pierwszego wyboru dla mieszkańców północnych miast woj. śląskiego, a także niekwestionowanym liderem, co gwarantuje m.in. unikalna w regionie, szeroka oferta fashion i rozrywka. Strategia, którą właśnie wdrażamy, a nad którą pracowałam już jako wicedyrektor, zakłada natomiast rozwój obiektu w kierunku bardziej społecznościowym. Ten charakter galerii już widać w międzypokoleniowej linii kreatywnej, ale także w realizowanym nasyconym kalendarzu marketingowym oraz w atrakcjach, jakie zapewniamy chociażby w postaci boisk do siatkówki, Bulwarów Jurajskich czy kina. Teraz chcemy postawić jeszcze bardziej na unikalne elementy, ale także na wydarzenia wartościowe dla całego regionu. Niebawem też ruszamy z inwestycjami. W planach mamy rozwój obiektu o nową przestrzeń spotkań. Zyskają też bulwary – tu trwają już prace projektowe. Również w obszarze oferty zapowiadają się spore zmiany.
Te zmiany w ofercie w obu centrach przebiegać będą podobnie, czy może mają Państwo nieco inne podejście do rozwoju oferty?
Anna Borecka: Jurajska skupia się przede wszystkim na rozwoju lifestylowego i modowego charakteru swojej oferty, co jest fundamentem naszego rynkowego sukcesu. Jesteśmy jedynym centrum w regionie o tak silnej ofercie fashion opartej na najpopularniejszych markach. Apetyt jednak rośnie, także naszych klientów, którzy chcą czuć się zaskoczeni. Przed nami nowe otwarcia oraz zmiany u najemców, którzy wprowadzają nowe koncepty, wyróżniające nasz obiekt w regionie. Plany leasingowe obejmuje też dalsze wzmacnianie unikalności naszej oferty, co działa profootfallowo i jest dziś mocną stroną Jurajskiej. Zależy nam na tym, aby klient na lokalnym rynku znajdował tylko u nas najpopularniejsze obecnie brandy i koncepty, w tym te, które dopiero debiutują na polskim rynku.
Marek Ciszewski: Realizując nową strategię, chcemy zapracować sobie na to, aby pojawiły się u nas nowe, atrakcyjne konsumencko marki. To maraton, nie sprint. Zależy nam na stworzeniu jeszcze atrakcyjniejszego otoczenia biznesowego, które przyciągnie nie tylko najlepszych najemców, ale także partnerów, którzy dostrzegają w naszym obiekcie i jego charakterze oraz rynku szansę dla siebie. Wierzymy, że ten organiczny kierunek rozwoju zestawu najemców zapewni nam przewagę oraz zwiększy atrakcyjność oferty w oczach klienta. Chcemy także umocnić propozycję, która już jest, i to w taki sposób, aby klient zawsze znajdował u nas asortyment, którego szuka, bez konieczności odwiedzania innych obiektów w stolicy. To wymaga jednak rozmów z najemcami, które zresztą już się toczą.
Północna i Jurajska to obiekty silne rynkowo, mające ogromny potencjał. Co w tych obszarach ważne jest dla najemców?
Marek Ciszewski: Przede wszystkim stawiamy biznes w centrum zainteresowania, co dostrzegają marki. Wszystkie działania, które są realizowane w obiekcie, czy to w obszarze marketingu i inwestycji, czy rozwoju oferty, mają przynieść naszym najemcom wymierne finansowe korzyści. To podejście, podkreślające fakt, że klientem galerii jest jego najemca, jest niezwykle ważne dla GTC i wybrzmiewa mocno w nowej strategii. Po drugie: Białołęka. Mamy to szczęście, że jesteśmy ulokowani w najbardziej rozwojowej dzielnicy Warszawy, którą cechuje największa dynamika przyrostu nowych mieszkańców. Oznacza to, że nasz rynek stale powiększa się „od środka”, a najemcy zyskują klientów, w tym rodziny i młodych profesjonalistów. To atut leasingowy, którego nie posiada dziś żadna galeria handlowa w stolicy.
Anna Borecka: Jeśli spojrzymy na Jurajską jako na całość, dostrzeżemy, że jest to obiekt wielu możliwości dla najemców. Sukces w galerii odnoszą dziś zarówno marki lifestylowe i modowe, jak również koncepty innych segmentów, w tym rozrywki. Wpływ na to ma znaczący rozwój obiektu w ostatnich latach, jego szeroki i chłonny rynek konsumencki, ale także charakter galerii, która stale inwestuje w to, aby najemcy mogli prowadzić biznes w atrakcyjnym i nowoczesnym otoczeniu, które powstało w oparciu o najnowsze trendy retail. Również wielowymiarowa aktywność marketingowa, nastawiona na zwiększanie footfallu i lojalność względem marki, jest elementem, który nas wyróżnia.
Najbliższe plany Północnej i Jurajskiej?
Anna Borecka: Jurajska zakasze rękawy. 2024 rok przynosi nam najintensywniejszy w naszej historii plan marketingowy, obejmujący dziesiątki wydarzeń, w tym wiele plenerowych. Przed nami też kilka ponownych otwarć marek, które wprowadzają nowe koncepty, a także prace nad nowymi przestrzeniami spotkań w galerii oraz na Bulwarach Jurajskich.
Marek Ciszewski: Jest ich sporo. Za nami udane otwarcie JYSK, który ulokował u nas swój 300. sklep w Polsce. Przed nami prace związane z wdrożeniem nowej strategii, na której oprzemy wszystkie nasze działania. Przed nami też prace estetyzujące w wybranych częściach galerii. W planach mamy też stworzenie nowych przestrzeni dla rodzin oraz atrakcji w ogrodach.
Źródło: Galeria Północna, Galeria Jurajska/Guarana PR
Tagi: Galeria Północna, GTC SA, Galeria Jurajska